För att ingå avtal med Bracli ska man vara över 18 år.

Är man minderårig krävs målsmans tillstånd.
Vid eventuell tvist kommer Bracli följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse via e-post. Kontrollera alltid att din bekräftelse är korrekt. Kontakta oss snarast om något är felaktigt.

Leveranstid
Leveranstid kan variera beroende på vad du beställer, normalt skickar vi samma eller nästkommande vardag. Leverans sker med hjälp av Postnord och fraktkostnad är endast 59kr för fullt spårbar försändelse. Order mottagen före kl 14.00 (gäller produkter som finns på lager) skickas i regel samma dag. Skulle varan av någon anledning vara tillfälligt slut eller ej kunna levereras inom 10 arbetsdagar, kontaktas kunden snarast om ny leveranstid. Köparen har då rätt att häva köpet om ny leveranstid ej accepteras.

Transport
Bracli skickar alla försändelser med PostNord AB. Om varan skulle vara skadad eller inte komma fram till dig vill vi att du omgående meddelar oss detta via mail till kundservice@bracli.se.

Priser
I priserna ingår moms med 25%. Bracli förbehåller sig rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då Bracli anser det vara befogat. Bracli reserverar sig även för eventuella felaktiga priser.

Betalning

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), “Klarna”, villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas (“Villkoren”). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Användning, PIN-kod
Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.

Försäkran
Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.

Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

Kontaktinformation – namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
Personnummer
Betalningsinformation – kortnummer, fakturainformation m m
Finansiell information – t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
Information om din dator/enhet – IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
Allmänt tillgänglig information på internet
Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Byten & returer
Vi på Bracli.se vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 30 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den inte är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och märkes-tags.

Vissa varor är undantagna från rätten till retur och byten då de klassas som intimprodukter. Dessa varor är:

  • Trosor och body
  • Produkter med förseglade förpackningar

Så här gör du vid retur:
1. Ladda ner och skriv ut vår returblankett. Skriv ut denna, fyll i och skicka tillsammans med det du skall returnera.
2. Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 30 dagar som Ångerrätt & Öppet köp gäller. Tejpa ej på produktförpackningen!
3. Vi erbjuder också enkla returer med förbetalda fraktsedlar. Maila oss att du vill genomföra en retur så löser vi fraktsedeln åt dig via mail mot en fast kostnad på 69kr. Det går självklart också bra att du själv frankerar din försändelse, tänk då bara på att du har ansvaret för att returen når oss. Förslagsvis skickar du din retur som postpaket eller rekommenderat brev, vilket båda är metoder som går att spåra. Spara kvittot!

Efter godkänd retur återbetalar vi dina pengar. Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt kort. OBS! Normalt tar det ca två veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag. Om du valt att betala med Klarna krediterar vi din faktura eller delbetalning.

Reklamation
När dina varor lämnar vår butik är de i ett felfritt skick. Om de av någon anledning skulle vara defekta när du får dem ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Ej uthämtade försändelser
För alla försändelser som inte hämtas ut debiterar Bracli kunden en avgift. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering och ligger på 299kr

Till sist
Vi på Bracli vill alltid att du ska bli nöjd med ditt köp och vår service, så att du blir en glad och återkommande kund!